English Danish Dutch German Italian Spanish Icelandic

Mød bestyrelsen - Portræt af Benny Hagelskjær

Mød bestyrelsen - Portræt af Benny Hagelskjær

De kommende dage vil vi præsentere klubbens bestyrelse. Hvem er de og hvad kan de byde på?

benny2010

Benny Hagelskjær

Årgang

1959

Licens/motionsrytter (og klasse)

Motionist, både landevej og MTB

Bopæl

Hammel

Beskæftigelse

Selvstændig konsulent (www.wtc.dk).  Arbejder med eksport-markedsføring og forretningsudvikling af vand og miljø-virksomheder på vanskelige markeder

Stærke sider (i cykelsammenhæng og som leder i klubben)

• Er rigtig god til at køre lige ud når jeg ligger i læ!
  • Er god til at få ideer og beskrive dem

Svage sider (i cykelsammenhæng og som leder i klubben)

• Er svag når det går op af – for mange kilo. Men desværre også når det går nedad – mangler noget teknik og er vist også en kylling når det kommer til stykket!
  • Min svaghed som leder i klubben er at jeg nok er for utålmodig og synes at alle andre bør synes at mine ideer er gode

Ønsker og ideer i klubsammenhæng

• At vi må få en klub der vokser og udvikler sig, både på konkurrence-niveau men så sandelig også i bredden og derved har tilbud til alle – både børn og voksne, der har lyst til at "gå-til-cykling" i en organiseret sammenhæng

Rolle i klubben

• Formand
  • Træner i børn/unge afdelingen
  • Medlem af PR/Sponsor-udvalget

Beskrivelse af mig

Indtil jeg var 44 var jeg stort set inaktiv i motions-sammenhæng. Så holdt jeg op med at ryge og tog 15 kg på! Så lyset (=kiggede i spejlet!) og blev grebet af cykling. Og har så siden været bidt af denne motionsform, som for øvrigt også er en god undskyldning for nyt grej!

Og så er jeg gift med Ilse og har 4 børn i alderen 11-24 år (Amalie, Alexander, Christian og Anna).

Bedste cykeloplevelse

• Klubmesterskabet 2010. Det var en fantastisk oplevelse at deltage i uddelingen af 14 sæt medaljer og være sammen med en masse børn og voksne for at fejre dette i vores klubhus
  • At køre op af Mt. Ventoux i 2007 sammen med min yngste søn

Værste cykeloplevelse

Da jeg var studerende i København i firserne havde jeg netop investeret i en Grebart Tour-cykel med det hele. Jeg fik kun lov at beholde den for mig selv i ca. 3 uger, før den var stjålet!

Målsætning for Hammel CK

At vi kan udvikle klubben til gavn for alle cykel-interesserede og samtidig bevare fokus og glæden ved at cykle

Cykeludstyr (racer og MTB mfl)

Racer-cykel, Mountainbike, city-bike

Antal km på cykel i 2010

Alt for få, men heldigvis gode kilometer!

Motto

"Selvfølgelig kan det lade sig gøre!"