Beretning fra weekendens løb i Faaborg og Svendborg
Hammel CK’s ryttere måtte i weekenden grave dybt i energi-tanken. Begge dage bød på meget kuperet terræn og hård vind.
Lørdag deltog rytterne i Sparekassen Faaborg løbet, arrangeret af den lokale cykel klub Faaborg CK
Trods den hårde vind og de mange stigninger, lykkedes det alligevel rytterne at hente flotte placeringer.
I H-60 vandt Allan Søndergaard en flot sejr. Allan kørte alene i mål efter et langt soloudbrud. Flot og sikker sejr efter 71km i tiden 2t 08min 41sek.
I B.Klassen udviklede løbet på den hårde rute, sig til et rent udskildnings-løb – det passede Nikolaj Sørensen fint, idet han vandt en flot sejr. Det skete da han i sikker stil kørte alene til mål efter 141km med 10sek til de nærmeste i tiden 3t 43min 55sek.
I H-40 klassen snuppede Henrik Dann Andersen den sidste plads i top10. H-40 klassen kørte 118km.
Søndag deltog rytterne i Svendborg løbet arrangeret af Svendborg CK. Også her bød dagen på vind, regn og kuperet terræn.
I D-klassen blev Johnny Brandt nr.9 efter 89km i tiden 2t 22min 32sek
I-40 klassen blev Henning Sørensen nr.10 efter 89km i tiden 2t 18min 13 sek
Næste weekend byder på sæsonens sidste to løb i Tønder og Bov, dermed kan Hammel CK snart se tilbage på en flot sæson med mange flotte placeringer.
Ekstra modtaget fra Allan Søndergaard:
Landevejsløbet i Faaborg.
Efter en dejlig fødselsdagsfest med god mad og vin fredag aften ventede udfordringerne i Faaborg lørdag. Kort efter start er der en god stigning, og det er ikke lige mig. Ruten på 71 km skulle køres 3 gange, så der var lagt op til, at jeg igen skulle sættes af på stigningen. På første omgang lå jeg foran og kunne bestemme tempoet, så det gik forbavsende fint. Efter ca. 15 km var det igen min tur til at tage føring, og jeg forcerede en del. Det gik ret godt, og da jeg kiggede bagud, var der ingen, der optog forfølgelsen. Lidt efter kunne jeg ikke se feltet, men der ventede 55 km forude, og i bakker og vind, troede jeg ikke, at jeg havde en chance. Alligevel satte jeg fuld fart på, og i målområdet var der stort bifald og opbakning. Midt på anden omgang fik jeg melding om, at jeg havde et forspring på 2.30 min. Igen var stor opbakning, da klokken ringede for sidste omgang. Jeg frygtede fortsat, at forfølgerne kom drønende op til mig. Det skete ikke, og jeg kunne køre i mål med et forspring på 1.53 min. Det er første gang, jeg har kørt så langt alene, som den forreste. Det gav så 8 point på kontoen, og det sidste 2 løb køres i H50.