Advarsel - Cykeltyve i Hammel-området
Kære Alle.
I nat har jeg haft indbud i min Carport. Min racercykel og min helt nye Mountainbike er begge blevet stjålet.
Tyveriet er meget professionelt lavet, og det er helt åbenlyst, at de er gået målrettet efter mine cykler. Intet andet er taget, og de har åbnet skuret låsen af med skruemaskiner for at lave mindst mulig larm. Min kones splinernye, men billigere Giant MTB, lod de venligt blive, så de har været meget bevidste om hvad cykler koster og hvad der eventuelt kan omsættes hurtigt.
Der er ingen tvivl om, at jeg på en eller anden måde er blevet overvåget. Gerningsmændene har vidst hvad jeg ejer af cykler og de er gået målrettet efter det. Måske har de kørt rundt i kvarteret eller de har luret efter mit navn på vores hjemmeside, hvorefter de har fundet mig på krak. Hvad ved jeg.
Det er meget ubehageligt at tænke på, og jeg er utrolig trist over det! At få stjålet sine cykler er som at få fjernet det ene ben eller noget lignende.
Man hører tit om bander der tage på togt i forskellige byer og går efter bestemte ting. Så jeg vil gerne opfordre jer alle til at være særligt opmærksomme på mistænkelige ting og sørge for at låse jeres cykler godt væk.
Nu må vi se hvad forsikringen siger.
Ja......god weekend til jer og hold øje!
Jesper
Der er tale om en Jensen CC3 sort og rød samt en Scott Scale 40 hvid og sort.