English Danish Dutch German Italian Spanish Icelandic

Joachim Parbo til start i Favrskov Cykelcross og MTB

Hammel Cykle Klub får fornemt besøg til Favrskov Cykelcross og MTB i morgen lørdag den 12. december. Joachim Parbo den danske mester i cykelcross stiller til start i elitefeltet. Joachims første og eneste start i Danmark i år. Efter knap 3 måneder i USA, hvor Joachim har kørt i den amerikanske løbsserie med en samlet 9. plads til følge. "Jeg har haft et tæt program med 15 internationale løb i USA fordelt på to måneder i otte stater. Det er blevet til ni top ti placeringer, heraf også en anden- og tredjeplads," forklarer Joachim Parbo.

Joachim kommer til Hammel lørdag med sit bedste World Cup resultat siden 2006. I Igorre har han netop kørt en 32. plads hjem. Joachim Parbo forventer selv, at han begynder at ramme topformen de kommende uger, hvor målet er DM guld for fjerde gang og VM kvalifikation til VM i Tabor i Tjekkiet.

"Jeg føler, at min form er ved at komme på plads til de næste udfordringer, der mangler lige lidt endnu, men det kommer. Nu har jeg den luksus at være i Danmark i ti dage for første gang siden september. Så kan jeg se familie, venner, velkendte træningsruter og folkene fra min danske klub, CK Aarhus, inden juleløbene." forklarer Joachim Parbo.

Du kan læse mere om løbet ved at klikke her.

parbo6_2parbo

Du kan læse meget mere om Joachim på http://www.joachimparbo.dk