Referat af ordinær generalforsamling den 5. november 2009
Den ordinære generalforsamling blev afholdt i klubhuset, med et godt fremmøde på ca. 25 medlemmer.
|
1. |
Valg af dirigent.
|
|
|
Jørgen Nielsen bød velkommen og indledte generalforsamlingen med valg af dirigent.
Jørgen Tind blev foreslået og valgt til dirigent.
Jørgen Tind konstaterede generalforsamlingen lovligt indkaldt og igangsatte derpå mødet. |
|
2. |
Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed i det forløbne år samt redegørelse for fremtidig planlagt virksomhed. |
|
|
Jørgen Nielsen aflagde beretning
”Formandens beretning.
Siden sidste generalforsamling startede vi det nye år med den sædvanlige vintertræning.
I uge 14 var vi så på den årlige træningslejr som gik til Toscana området i Italien, nærmere betegnet til Lucca. Vi var 15 deltagere af sted og vi boede på hotel Melecci. Vi var rimelig heldige med vejret i det vi kun kørte i tørvejr. Det var en rigtig god uge med mange kilometer og Martin Louring lavede noget godt mad til os nogle af aftenerne.
Den 1. Juni havde vi vores traditionelle pinseløb som i år var sponsoreret af Sørwi og som derfor hed Sørwirace. Der var lige knap 800 deltagere og flot vejr. Det er en stor opgave at arrangere et sådan løb og det lykkedes kun med succes fordi klubbens medlemmer var villige til at give en hjælpende hånd med. Det vil jeg gerne takke dem for og håber naturligvis på at i er lige så villige til at give en hånd med igen næste år.
Her i september søgte klubben om afholdelse af DM på landevej i år 2012. Benny havde lavet en super flot ansøgning til DCU. Desværre fik vi afslag på ansøgningen. Herning havde også søgt og da de har jubilæum dette år fik de arrangementet dette år. Men DCU har opfordret HCK til at søge igen næste år, til afholdelse i år 2013.
Klubbens licens ryttere har kørt nogle flotte resultater ind i år: (SE detaljer På Jysk Fynsk Distrikts Hjemmeside)
Sponsorsituationen/klubtøj: Nyt tøj bliver leveret fra Wi-fra. Vi har fået 5 nye sponsorer: Sqitec, Nyt syn, Mitdjysk Stål, Malerfirmaet Peter Sørensen og Rema 1000 Sabro. Dem der er gentegnet er Bikebird, Andelskassen, Brandt, Skantag og Boyum IT som har overtaget hovedsponsoratet.
Vi har juleafslutning den 7. december med banko og æbleskiver og den 12 december holder vi cyklecross ved søndervangsskolen og i Tinghulen. Løbet kommer til at hedde Favrskov cyklecross i år, idet Favrskov kommune har sponsoreret arrangementet med 10.000 kr. Så hvis I har lyst til at se en anderledes og sjov form for cykelløb vil jeg opfordre jer til at komme op og kigge den dag. Vi har også en motionsklasse hvor alle kan køre med på enten crosscykel eller på MTB., vi håber selvfølgelig at I vil være med til at bakke op om løbet. Vi får også brug for nogle til at hjælpe til med afviklingen af løbet -Så hvis nogle har lyst må I gerne melde jer til Benny eller mig.
Til slut vil jeg gerne sige tak til klubbens medlemmer for den opbakning I har vist mig i de 4 år jeg har været formand og jeg håber I vil vise lige så stor opbakning til den nye formand da jeg ikke modtager genvalg i år. Til allersidst vil jeg takke mine bestyrelsesmedlemmer for et godt og positiv samarbejde.”
John Jakobsen aflagde derpå beretning om motionsafdelingens aktiviteter
Beretning fra motionsafdelingen 2009
Sæsonen 2009 startede lørdag den 21. marts med en god cykeltur og en omgang suppe bagefter i klubhuset. Herefter fortsatte vi med træning tirsdage og lørdage. Indtil sommerferien havde vi succes med at inddele i grupper. Men i sidste halvdel af året var vi for få til to hold. Her kørte vi i tempo efter svageste mand. Det har fungeret fint. Dog har vi savnet en del hold 1 ryttere, ”supermotionister”, som nok har manglet lidt udfordringer. Alternativt kan der trænes med licens, der kører tirsdag og torsdag kl. 17.00.
2009 bød også på en nyhed; ”Favrskov Grupetto”. Et tilbud til nystartede og motionister med vægt på det sociale. Vi har desværre ikke fået helt så mange nye venner som vi havde håbet på. Det har til gengæld udviklet sig til en god og meget hyggelig søndagstur og vi holder stadig fast i de opstillede kriterier.
HCK motion har deltaget i en hel del løb i både ind og udland. Vi har deltaget i Stjernetour de Grindsted, Grejsdalsløbet, Århus Rundt, Den Store Cykledag(med Favrskov kommune), Konge etapen i Post Danmark Rundt. Hans Arndt deltog i hele løbet fra Nordjylland til Frederiksberg – Godt gået!! Fjordløbet i Randers og Favrskov Familieløb.
Igen i år havde vi et hold med til Claude Criquillion i Belgien. 172km og 3400 højdemeter. Niels Baatz kørte en meget flot GULD tid hjem og både Benny Hagelskjær og Jesper Dannerfjord fik SØLV.
Alle fire havde en super tur og det er ikke sidste gang de er af sted.
Tak for en god 2009 sæson. I motionsafdelingen ser vi allerede frem mod 2010 og det bliver spændende. Årets mål er La Marmotte.
Med vind på næsen og smil på læben – vi ses i 2010 – John Hylleberg Jakobsen
Der var ingen kommentarer til beretningen som blev accepteret med bifald. |
|
3. |
Forelæggelse af det reviderede årsregnskab til godkendelse. |
|
|
Villy Christensen fremlagde regnskabet. Der var lidt større indtægter i år sammenlignet med sidste år da sponsorindtægter var en smule højere. Til gengæld var der også større udgifter, især som følge af en nedskrivning af tøjlageret da vi skifter flere sponsorer ud med nye. Årets resultat var stadig positivt men mindre end året før.
Regnskabet blev godkendt uden kommentarer.
|
|
4. |
Behandling af indkomne forslag. |
|
|
Der var ingen indkomne forslag
|
|
5. |
Fastsættelse af kontingent |
|
|
Kontingent blev fastsat uændret.
|
|
6. |
Budget for det kommende år. |
|
|
Villy fremlagde budgettet. Der budgetteres med et mindre underskud, idet indkøb af tøj er en udgift det første år.
Budgettet blev godkendt. |
|
7. |
Valg af bestyrelsesmedlemmer |
|
|
Valg af formand. Jørgen Nielsen afgår som formand. Bestyrelsen foreslog Benny Hagelskjær som kandidat til formandsposten. Der var ikke andre forslag og Benny blev derfor valgt til ny formand.
På valg til bestyrelsen var Rudy Simonsen John Jakobsen Henning Sørensen Jørgen Nielsen
Alle var villige til genvalg.
Der var ikke yderligere forslag og de nævnte personer blev derfor genvalgt: Rudy Simonsen (2 år) John Jakobsen (2 år) Henning Sørensen (2 år) Jørgen Nielsen (1 år)
|
|
8. |
Valg af bestyrelsessuppleanter |
|
|
De nuværende suppleanter Martin Hansen og Torben Commerou blev genvalgt.
|
|
9. |
Valg af revisor |
|
|
Den nuværende revisor Jørgen Tind, blev genvalgt
|
|
10. |
Valg af revisorsuppleant |
|
|
Den nuværende revisorsuppleant, Svend Erik Foghmar blev genvalgt.
|
|
11. |
Eventuelt |
|
|
Pokaler Jørgen Nielsen uddelte pokaler: Træningspokalen for 2009 gives til Asbjørn Hellemose Hansen Pokal for bedste resultat gives til Hans Jørgen Hellerup
Favrskov Cyklecross Vores cykle cross den 12/12 blev kort præsenteret og der blev uddelt løbs-invitation samt arbejdsplan. Mange medlemmer meldte sig som hjælpere til løbet.
Blomster/gavekort til formanden Der blev overrakt blomster og gavekort (Per Sandahl Cykler) til den afgående formand, med tak for hans store indsats i de fire år han sad på posten. |
(Referat ved Benny Hagelskjær)